Followers

Sunday, March 13, 2011

TSUNAMI JEPUN: Berita Harian mohon maaf secara terbuka

Semalam kecoh sekejap pasal karikatur dalam akhbar Berita Harian yang dikatakan tidak menghormati malapetaka tsunami yang melanda negara Jepun baru-baru ini. Bagaimanapun pada hari ini pihak Berita Harian telah memohon maaf secara terbuka. Bagi aku mungkin Zoy nak berjenaka.. dah nama pun kartun.. tapi mungkin tak kena masa dan tempatnya. Ketua Editor BH perlu lebih sensitif nampaknya.


Berita penuh boleh dibaca di sini: Berita Harian mohon maaf

At least, Berita Harian bertanggungjawab buat permohonan maaf secara terbuka. Kalo tengok media kat Malaysia ni.. Banyak perkara-perkara berbentuk penghinaan dizahirkan secara karikatur kartun. Ade dorang mintak maaf?

2 comments:

  1. nape la pelukis tu lgsung x sensitif? agak2 la kalau ye pun. smpai masuk CNN n habis kene kutuk 1 dunia. BH sedang jatuhkan comp dia sndiri. lain kali kene berfikir pnjg b4 lukis/tulis. cuba kalau kene kat Msia? mau x ngamuk 1M ni. haihhh.. bagusla kalau dh appologize. wallahua'lam...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...