Followers

Sunday, July 19, 2009

Menjangkau Usia 29...


Semalam, 19 Julai 2009... maka genaplah usia aku yang ke 29.. Macam tak sedar je Tuhan dah bagi aku bernafas selama ni kat dunia... Kadang tu rasa baru je abis SPM... baru je daftar belajar kt U... baru je grad... tapi masa berlalu begitu pantas...



Semalam juga, satu sambutan hari lahir untuk aku dianjurkan oleh ahli keluarga yang tercinta.. Kalau sebelum-sebelum ni aku selalu dicelebrate oleh kengkawan... kalau sebelum-sebelum ni aku yang suka wat surprise kat mak atau ayah aku bile tibe bday dorang... tapi kali ni aku yang ter'suprise' dengan surprise bday aku...



Malam sebelum tu mak telefon minta aku balik esoknya (Ahad), konon nak minta tolong hantarkan adik aku ke Puduraya.. Dia nak balik Segamat.. Bas pukul 1 lebih... Kebetulan hari Ahad tu aku ada pendaftaran untuk ikut rombongan Cik Kiah ke Singapore untuk tengok bola Singapore vs Selangor Oktober nanti. Jam 12 baru settle semua.. So aku bergegas balik ke Bangi..



Sempat la aku telepon adik aku tanya samada dia dah ready blom.. Heran gak aku pasal dia kata dia ada kat Kajang, beli barang sket.. Bila aku sampai umah dalam kol 1pm... adik aku blom balik lagi.. aku pown tak perasan ape-ape time tuh.. macam biasa mulut aku pun membebel sebab takut lambar nak ke Puduraya...



Tetiba mak mintak aku beli ais.. panas katanya.. nak minum air sirap, balance dari kenduri kawen adik aku yang tak abes-abes lagi tuh... Tanpa banyak cakap, aku terus pegi kedai beli ais... Bila balik, adik aku dah ade kat umah.. aku tanya dia nak balik ke tak.. dia kata takpe.. Bas dia dalam pukul 2 lebih.. saje je cakap kol 1 lebih tuh.. Em.. bleh lak gitu ye..



Aku malas nak pikir banyak.. terus dok lepak kat hall.. sambil sorang lagi adik aku layan aku menyembang... tetiba muncul bebudak ni dari dapur sambil membawa kek.. adik ipar aku pown bleh lak tetiba muncull... Baru aku sedar yang aku dah kena surprise ngan dorang...



Very sweet.. sweet to be remembered... dalam meniti usia awal 30-an nih.. hmm.. ade masa terasa tua.. tapi jiwa aku tetap muda.. kekeke....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...